Dezvoltarea capacității copiilor de a face o evaluare cât mai obiectivă a propriei persoane, cât și dezvoltarea capacității de a relaționa cu cei din jur, revine cadrului didactic pe lângă standardele curriculare specifice demersului educațional. Formarea aceasta aduce în prim-plan importanța pe care o are nevoia de validarea a copilului în timpul formării acestuia. Validarea pe care o acordă cadrul didactic contribuie la formarea bazei personalității copilului. Se va pune accent pe felul în care copilul poate fi învățat să își recunoască propiile capacități și pe felul în care le poate manifesta într-un grup în scopul cooperării și evoluției. Cadrele didactice vor fi instruite în vederea promovării capacității copiilor utilizând Teoria inteligențelor multiple elaborate de Howard Gardner.
Încurajarea practicată de cadrul didactic, evidențierea reușitelor elevilor creează o mai bună relaționare în cadrul grupului de elevi. Creșterea stimei de sine realizată prin punerea în valoare e elevilor de către cadrul didactic conduce către o dezvolatare a inteligenței intrapersonale și interpersonale.
Conștientizarea influenței personale și felul în care determină aceasta ca oamenii să colaboreze, creează cadrului didactic cadrul specific de a crea un tipar care să îl ajute adaptarea copiilor la realitatea vieții pe care o au.