
Din perspectiva copiilor, cel mai grozav profesor este cel care petrece timp cu copiii in pauza si care mananca un mar alaturi de ei. Intuitiv, copiii stiu ca adultul care face asta, este capabil ”sa se puna in papucii altuia”, adica sa fie empatic. Reperele educationale pot fi atinse de fiecare copil in parte atat cat ii permit resursele personale. Cadrul didactic nu poate realiza acest demers fara ca acesta sa activeze resursele psihologice si emotionale ale copilului. Empatia este cheia care asigura conexiunea cu copilul si care il ajuta sa intre in contact cu resursele sale personale. Adultul care asculta, intelege si accepta diversitatea, favorizeza evolutia copilului si il asigura ca se afla intr-o stare de normalitate prin accepatarea diversitatii lor. A largi perspectiva copiilor, are ca efect valorizarea si motivarea lui pentru actul educational la care participa in calitate de observator , dar si ca actant alaturi de ceilalti copii. Empatia adultului asigura copilul ca este inteles si acceptat chiar si atunci cand provocarile cu care se confrunta sunt dificile pentru ei. Astfel, ceea ce face adultul pentru copil, va deveni un model pozitiv pentru copil si pentru comunitate.
Activitatea s-a desfasurat in mai, iunie 2022 si mai, iunie 2023.